İnsanların bir ürünle olan etkileşimini ve bu etkileşim sırasında sergiledikleri davranışları anlamak için ne yaparsınız? Açıkçası bunun için onları gerçek yaşamlarında, bulundukları ortamda gözlemek gibisi yok. Kullanıcı deneyimi araştırmalarındaki saha çalışmaları da işte bu yüzden son derece önemli. Kullanıcılarınızı anlamak veya prototiplerinizi test etmek için doğrudan kaynağa, yani kullanıcılara yönelmelisiniz. Saha çalışmaları ve kullanıcılarla deneyimlediğiniz bire bir etkileşim, onların ihtiyaç, davranış ve hedeflerini daha iyi anlamanızı sağladığı için en etkili tasarımları yaratmanıza da yardımcı olur.

Saha çalışmalarının en önemli avantajlarından birisi, kritik önemde olan ve gözden kaçabilecek sorun veya durumları tespit edebilmektir. Kullanıcıları kendi yaşam veya çalışma ortamlarında gözleyerek, sadece anket veya mülakatlar aracılığı ile sorulan soruların ortaya çıkartamayacağı gerçeğe yakın davranışları yakalama olanağı buluruz. Örneğin bir kullanıcıya “Bu sorunla karşılaştığında ne yapıyorsun?” diye sormak yerine, onları bizzat bu problemi çözerken gözleriz; yani doğal davranışlarına bire bir tanıklık ederiz.